onsdag 8 juli 2009

Mensvarning

Ja, nu pms:ar jag så det bara sprutar genom alla kroppsöppningar.

Har lovat mig att aldrig skriva om "kvinnoidealet" i min blogg, men fy satan vad vad trött man blir. Ser på "How to look good naked" (ja, jag har suttit framför tv:n hela dagen) vilket är en realityserie som går ut på att stärka självförtroendet på plus-size kvinnor som inte vågar visa sig nakna. Ett moment de har är att de sätter upp en gigantisk affisch på en byggnad på en plus-size kropp där huvudet är bortkapat. Därefter frågar de förbipasserande vad de tycker om kroppen. De säger att hon har snygga ben, snygga bröst etc etc men sen är det en jävla fitta som kommer och ba "ah skitsnygg SÅ SER EN RIKTIG KVINNA UT".

När blev plötsligt jag och alla andra utan röv och lår OKVINNLIGA? Jo; när naturligt smala blev anorektiska och sjuka. guuud jag hatar att jag ens skriver om det här.

1 kommentar:

  1. JAG HATAR JUST DET! "Det är så en kvinna skall se ut". Korkade idioter. Bara för att människor inte har tillräckligt med diciplin för att bli hälosam så nöjer de sig i sin kroppshydda. Jag har länge tänkt göra posters och sätta upp på stan med en anorektisk tjej med texten "Så här ser en riktig kvinna ut" på.

    SvaraRadera