torsdag 19 februari 2009

Hade tenta idag, vilket gick käpprakt åt helvete. Men! Jag är inte bitter! Omtenta finns ju. Sen att jag får dubbelplugga till dubbeltenta samt skriva om ett djävla arbete (min fittgrupp ville inte lämna in arbetet för att "den var inte så jättebra") på mindre än en månad är ju en annan femma.

Till imorgon ska jag ha läst ut Les Bonheur des Dames av Émile Zolá. Nej, ok fine. Jag läser den på engelska men då heter den Ladies Paradise och det låter som någon flatgränd i Amsterdams Red Light-district. Inte så "chic", helt enkelt. Har läst 37 sidor, riktigt duktigt. Inte.

Funderar på att köpa en flaska rött, tända lite ljus och läsa ut bokfan iklädd i min blåa peruk och nattlinne. Haha. Jag kan också vara svår och jävlig.

alt. dricka på lokal. Och med lokal menar jag inte lokal, utan stan. Kanske kan höra av mig till tidigare nämnd människa, hörde att x ville ut och fira. Vad fan man nu firar en tentatorsdag. "SKÅL! .. på att jag är dum i huvudet och ställer mig själv i skiten i flip-flops och lär aldrig kunna ta mig upp! Skål för fan!"

Hatar människor som skålar förresten. "Ja, men skål då" och så ba "jaha, ja ja skål skål" och sedan klirrar man och tar en klunk. Smackar. Nickar och ba "aah mm det var gott".

Så djävla krystade 7 sekunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar