tisdag 19 maj 2009

OBS! Självömkan OBS!

Idag hade jag en tenta i Modevetenskapen. En stor tenta om allt vi gått igenom hela denna termin. A big one, så att säga.

De senaste dagarna har jag lagt allt från JMK åt sidan för att få ett vettigt betyg på Mode-tentan.

I morse gick jag upp i mycket god tid för att hinna äta en redig frukost, ta mig till Universitetet, köpa kaffe och ta mig en cigarett. Inte. Behöva. Stressa. Helt enkelt.

På väg till tunnelbanan insåg jag att jag skulle komma ca 30min tidigare; perfa!

Helt ok men irriterande: När jag väntar på tunnelbanan beslutar sig SL helt plötsligt att stänga ned hela blå linjen Akalla-Hallonbergen. Och eftersom att jag var i Husby försvårades allt avsevärt.

Börjar bli riktigt stressad: ... när jag inser att de inte heller ringt in extrabussar, utan att de skulle komma 30 minuter senare. Om jag hade tur.

Börjar hyperventilera: ... när jag hoppar på en buss för att ta mig till Rinkeby och därifrån åka till Fridhemsplan.

Underläppen börjar darra: ... när jag inser att jag blir avsläppt i fel ände av Rinkeby = springa fort som fan. Medan jag springer ned mot tuben ser jag att klockan är 8.50. Tentan börjar 9.00.

Börjar gråta: ... när jag finally sitter på tunnelbanan. Drama-queen i morgonrushen (got2love)

Lugnar ner mig och tar en cigarett: ... när jag är i Fridhemsplan.

Börjar gråta 2: ... när jag ser på klockan att jag har tre minuter på mig innan de låser tentasalen

Lugnar ner mig 2: ... när jag ser att dörren inte är låst. Kommer in med ett leende.

Vill på riktigt dö: ... när jag blir nekad till att skriva tentan för att jag är för sen.

Börjar gråta 3: Här är allt som en film och som i en dimma. Jag vänder på klacken och sätter händerna för ansiktet och springer gråtandes genom H E L A Universitetet. jag svär att det gick ett soundtrack i mitt huvud. Tror även att jag sprang i slow-motion.

Sedan stängde jag in mig i en handikapptoalett längst ned, längst bort, satte mig i ett hörn som en emo och grät ännu mer.

3 kommentarer:

  1. Men HJÄRTAT! Livrädd. Jag kan inte riktigt tycka synd om dig när jag ser din nya profilbild WHICH_______ IS LÖÖVELY!!!!! *spyr*

    SvaraRadera