tisdag 24 mars 2009


Ja, här sitter jag och dricker kaffe och posar in i iWeb. Det ska bli min nya morgonrutin; koka fem koppar kaffe, varav fyra hälls i en termos (ja, jag har termos till skolan) och hälla den femte koppen i den blå jobb-muggen. Och sen posa! Sen kan jag döpa om bloggen till "jag och min blå kopp", typ.

Eller kanske inte.

Tenta på fredag alltså. Gick ju bra sist haaaaha. Ja, skit samma jag är en annan människa nu. Fullproppad med nyttig information om femenistiska teorier som berör ämnet massmedia, man ba; Snälla komigen. Kvinnor är utnyttjade överallt, ok vi har fattat. Bu-bu-hu-bu.

Haha. Kul att S och jag hade en mindre dispyt om hur djup jag var. Han sa att jag egentligen var väldigt djup och känslosam, att jag kan lära mig att älska poesi bara jag kommer i rätt sinnesstämning osv. Alltså, jo. Poesi i all ära, men jag är faktiskt inte så jäkla djup. "Jo, du verkar ha djupa tankar, läser svåra böcker och lyssnar på svår musik".

Jag ger nog intrycket av att jag är djup, och det är ju.. bra. Man verkar i alla fall smart och svår.

Så, här sitter jag och posar i iWebb, dricker kaffe och sjunger med till outkast "Hey Ya" och läser Rocky (dvs. det enda vettiga i DN).

Nu: sätta mig på fönsterbrädet med Simone de Beauvoirs Det andra könet, lyssna på persisk folkmusik och blicka ut över stadens takåsar. (UNDERBART) Synd bara att man bor ute i förorten och det enda mina ögon kan "blicka ut över" är en överfull kompost, vilket är säkert charmigt i sig. Men jag är inte djup, så jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar