lördag 11 april 2009

Denna helg går i Jesus tecken - på alla sätt och vis!

Igår var det ju som känt Långfredagen och var passande nog en mycket lång fredag. Precis som Jesus gick jag min död till mötes, dock utan hela korsfästelsebaletten. Däremot vomerade jag spikar, blod och sperma (bildigt talat, mina vänner) vid Hötorget. Hälsa från mig om ni går förbi den, den var HUGE den kakkan vill jag minnas! Det säger visserligen inte så mycket...

"På långfredagen firas ofta korsvägsandakt till minne av Jesu lidande. Gudstjänsten är ofta förlagd till klockan tre på eftermiddagen då det var vid den tidpunkten Jesus dog (den nionde timmen). På kvällen kan gravandakt firas."

Medborgarplatsen, Knast, Berns Källare/Berras Krypin, McDonalds Norrmalmstorg, Gubbrummet Spybar, taxi hem

Vaknade lite innan 14.37. Skitfull.

Nu börjar min fylla dankas av lite, men oroa Er icke, ty jag är snart på väg till Medborgarplatsen för min återställare.

I kväll skall det festas som aldrig förr i Guds Hage där invigningen av Guds små lamm Martin och Simone kommer att äga rum (=inflyttningsfest på svenska).

En riktig Jesus kristusfylla. Död på fredagen, och på den tredje dagen återuppstånden. Som det skall vara. Och självklart är jag inte sen med att fira. Jag är ju trots allt döpt och för lat för att dra mig ur kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar