tisdag 7 april 2009

Jag är inte sådär fasligt jättepolitisk av mig, nej. Inte heller är jag särskilt insatt i viktiga frågor såsom dödshjälp och dödsstraff.

Men något som får mig att vara FÖR just dödsstraff är när jag ser dessa sk. jävla "dramatenväskor";


I tidernas begynnelse såg man dessa Satans påhitt främst bland äldre damer och sedan även i förorterna bland invandrarmammor på väg till/från Munirs Livs i Skärholmen. Jag vet inte, de kanske kände att de ville haka på den 'svenska trenden'. Att just damer använder detta (och med damer menar jag ÄLDRE) har jag ändå förståelse för.

MEN. VAD. I. HELVETE. SKÅDAR. MINA. ÖGON?

Nu har även ungdomar fått för sig att använda sig av dessa så in åt helvetes fula väskor. Stereotypen;

- Äldre ungdom, 25-30 år
- Ofast fula
- Även dessa bor i en förort, men närmare tullarna, typ; Telefonplan, Årsta etc.
- Bor ensamma

Den dagen jag går på stan med en dramatenväska, då. Då hoppas jag att det finns någon som är för dödshjälp och plockar fram en batong av järn och dunkar av det hårt, men rättvist, i bakhuvudet på mig. För det gör jag på nästa unge som jag ser.

Helt oacceptabelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar