onsdag 8 april 2009

En resa till Jensen i Berlin, en resa till Micke i Oslo, en resa till Kata i Umeå, en resa till mig själv till valfri, varm ort, ett gymkort, ett par skor, ena riktiga dyrgripar, en mjuk blus som lägger sig som ett vattenfall över axlarna, ytlig skönhet och alla produkter därtill, glada, mjuka, varma, hårda, kalla, svinförbannade lack, ringar som slår emot varandra när jag plockar upp en cigarett från paketet och gör alla handrörelser, en väska! och skor, fler skor.

Jag vet inte om det var av ren idioti som jag tvekade över mitt val med lägenheten. Nu har jag den inte i alla fall, men vad gör det; om ett par dagar är jag förmodligen rik. Det tänker jag fira med ett par skor, bjuda någon på lunch med tillhörande glas vin och köpa mig ett flertal magasin och böcker.

Ska snart läsa klart alla bloggar jag slaviskt följer, koka mig hundra koppar kaffe, röka lika många cigaretter och studera PR och propaganda. Soundtrack: valfri låt av Billie Holiday.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar